تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بوده است انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما
سرخط خبرها

بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته

  • کد خبر: ۹۲۲۵۲
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته
دنیای خودرو در سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولات بزرگی شده است. در این مطلب نگاهی داریم به بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دنیای خودرو در سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولات بزرگی شده است. در این مطلب نگاهی داریم به بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته.
خودرو‌ها در طول ۵۰ سال گذشته به شدت تغییر کرده اند. ایمنی بالاتر، مصرف بهینه سوخت، کاهش آلایندگی محیطی و راحتی بیشتر، نمونه‌ای از این تغییرات هستند. با افزایش چشمگیر تعداد خودرو‌های برقی و در نتیجه زیاد شدن قابلیت‌های خودران خودروها، باید شاهد تغییرات بیشتری هم باشیم. خودرو‌های برقی آینده زمین هستند و شاید جالب باشد که بدانید تمامی کارخانه‌های پرچم دار تولید خودرو، بخش تحقیقات و توسعه پیش رانه‌های احتراق داخلی خود را تعطیل کرده اند. در ادامه سه مورد از مهم‌ترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته را باهم مرور می‌کنیم.

سیستم تهویه هوا و راحتی

خودرو‌های جدید سطح بسیار بالاتری از راحتی را به راننده می‌دهند. اتاق خودرو‌های امروزی بسیار ساکت است، صندلی‌های جدید، نرمی و راحتی خاص خود را دارند و گاهی به گرمکن صندلی نیز مجهز هستند، سیستم تعلیق در خنثی کردن ضربات ناشی از سطح زمین بسیار موفق عمل می‌کند و مهم‌تر از همه، سیستم تهویه هوا چیزی فراتر از حس راحتی را به ما می‌دهد.

تمام این امکانات، لذت بیشتری در زمان رانندگی در اختیار ما می‌گذارد. وانت‌های باری در قدیم جزو خودرو‌هایی بودند که کمترین سطح امکانات را داشتند و فقط برای کار و جابه جایی از آن‌ها استفاده می‌شد، اما وانت‌ها و پیکاپ‌ها اکنون با قابلیت‌های تجملاتی خود، به ویژه در کشور آمریکا، طرف داران خاص خود را دارند.

کمربند ایمنی

کمربند ایمنی یکی دیگر از اجزای جدایی ناپذیر خودرو‌های امروزی است. وجود کمربند ایمنی از سال ۱۹۶۰ به صورت قانون اجباری در طراحی خودرو‌ها بوده است و در تمام دنیا، قوانین سفت و سختی برای استفاده از کمربند ایمنی وجود دارد.
برای مثال در کشور آمریکا، کمربند ایمنی سالیانه جان ۱۲،۰۰۰ انسان را نجات می‌دهد. آمار مختلفی برای بررسی مؤثر بودن کمربند ایمنی وجود دارد که شاید در جزئیات با هم تفاوت داشته باشند، اما همه آن‌ها به کاهش چشمگیر تلفات مالی و انسانی اشاره می‌کنند. برای سرنشینان صندلی جلو آمار مرگ و میر از ۲۵ درصد تا ۶۰ درصد کاهش داشته است.

پشتی سر صندلی

اگر نگاهی به خودرو‌های کلاسیک بیندازید متوجه می‌شوید که صندلی بیشتر آن ها، فاقد پشتی سر است. پشتی سر چیزی فراتر از وسیله‌ای برای راحتی شما در رانندگی است و نقش مهمی در ایمنی خودرو و سرنشینان دارد. در آمریکا وجود پشتی سر صندلی تا قبل از سال ۱۹۶۹ جزو گزینه‌های انتخابی در خودرو‌ها بود و بعد از این تاریخ بود که وجود آن‌ها در تمامی خودرو‌ها اجباری شد و شاهد کاهش تلفات انسانی تصادف‌ها تا ۱۷ درصد بودیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->