پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته

  • کد خبر: ۹۲۲۵۲
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته
دنیای خودرو در سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولات بزرگی شده است. در این مطلب نگاهی داریم به بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دنیای خودرو در سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولات بزرگی شده است. در این مطلب نگاهی داریم به بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته.
خودرو‌ها در طول ۵۰ سال گذشته به شدت تغییر کرده اند. ایمنی بالاتر، مصرف بهینه سوخت، کاهش آلایندگی محیطی و راحتی بیشتر، نمونه‌ای از این تغییرات هستند. با افزایش چشمگیر تعداد خودرو‌های برقی و در نتیجه زیاد شدن قابلیت‌های خودران خودروها، باید شاهد تغییرات بیشتری هم باشیم. خودرو‌های برقی آینده زمین هستند و شاید جالب باشد که بدانید تمامی کارخانه‌های پرچم دار تولید خودرو، بخش تحقیقات و توسعه پیش رانه‌های احتراق داخلی خود را تعطیل کرده اند. در ادامه سه مورد از مهم‌ترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته را باهم مرور می‌کنیم.

سیستم تهویه هوا و راحتی

خودرو‌های جدید سطح بسیار بالاتری از راحتی را به راننده می‌دهند. اتاق خودرو‌های امروزی بسیار ساکت است، صندلی‌های جدید، نرمی و راحتی خاص خود را دارند و گاهی به گرمکن صندلی نیز مجهز هستند، سیستم تعلیق در خنثی کردن ضربات ناشی از سطح زمین بسیار موفق عمل می‌کند و مهم‌تر از همه، سیستم تهویه هوا چیزی فراتر از حس راحتی را به ما می‌دهد.

تمام این امکانات، لذت بیشتری در زمان رانندگی در اختیار ما می‌گذارد. وانت‌های باری در قدیم جزو خودرو‌هایی بودند که کمترین سطح امکانات را داشتند و فقط برای کار و جابه جایی از آن‌ها استفاده می‌شد، اما وانت‌ها و پیکاپ‌ها اکنون با قابلیت‌های تجملاتی خود، به ویژه در کشور آمریکا، طرف داران خاص خود را دارند.

کمربند ایمنی

کمربند ایمنی یکی دیگر از اجزای جدایی ناپذیر خودرو‌های امروزی است. وجود کمربند ایمنی از سال ۱۹۶۰ به صورت قانون اجباری در طراحی خودرو‌ها بوده است و در تمام دنیا، قوانین سفت و سختی برای استفاده از کمربند ایمنی وجود دارد.
برای مثال در کشور آمریکا، کمربند ایمنی سالیانه جان ۱۲،۰۰۰ انسان را نجات می‌دهد. آمار مختلفی برای بررسی مؤثر بودن کمربند ایمنی وجود دارد که شاید در جزئیات با هم تفاوت داشته باشند، اما همه آن‌ها به کاهش چشمگیر تلفات مالی و انسانی اشاره می‌کنند. برای سرنشینان صندلی جلو آمار مرگ و میر از ۲۵ درصد تا ۶۰ درصد کاهش داشته است.

پشتی سر صندلی

اگر نگاهی به خودرو‌های کلاسیک بیندازید متوجه می‌شوید که صندلی بیشتر آن ها، فاقد پشتی سر است. پشتی سر چیزی فراتر از وسیله‌ای برای راحتی شما در رانندگی است و نقش مهمی در ایمنی خودرو و سرنشینان دارد. در آمریکا وجود پشتی سر صندلی تا قبل از سال ۱۹۶۹ جزو گزینه‌های انتخابی در خودرو‌ها بود و بعد از این تاریخ بود که وجود آن‌ها در تمامی خودرو‌ها اجباری شد و شاهد کاهش تلفات انسانی تصادف‌ها تا ۱۷ درصد بودیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->